Hosted Exchange‎ > ‎

AOF Vendsyssel (Android opsætning)

1) Denne guide fortæller, hvorledes du opsætter din Android telefon til din firmakonto. Vær opmærksom på menuerne kan variere alt afhængig af modellen på din Android mobil.
BEMÆRK: Din telefon må ikke være tilsluttet det trådløse netværk hos AOF, mens opsætningen finder sted.
I menuen vælges ”Indstillinger”

2) Her efter vælges ”Konto og synkronisering”

I menuen for ”konto og synkronisering” vælges der ”Microsoft Exchange ActiveSync”

3) Vi vil nu få muligheden for at oprette vores Exchange konto på telefonen.

I det efterfølgende skærmbillede, bliver vi bedt om at indtaste e-mailadresse og adgangskode. Du skal her bruge informationerne fra dit velkomstbrev

4)I næste skærmbillede skal vi indtaste, flere oplysninger for at komme på Exchange kontoen.

Vi bliver her spurgt om ”domæne\brugernavn”
Her skal vi indtaste: aof-vendsyssel\XXXXXXX, hvor XXXXXX er dit brugernavn, her i eksemplet er det pedro, der er vores brugernavn. I Exchange-server skal der stå: mail.aof-dronninglund.dk/owa

5) I skærmbilledet nedenfor, bliver vi mødt af en dialog boks, hvor vi enten kan svare ”ok” eller ”annuller”. Det vi bliver spurgt om, er om vi vil tillade, at data omhandlende mail, kontakter og kalender kan slettes uden at have telefonen. Dette gør vi, hvis mobiltelefonen eksempelvis er blevet tabt i lufthavnen eller lignende. Vi vælger derfor ”OK” til dette.

6) I det næste skærmbillede skal vi vælge, hvad vi ønsker synkroniseret på vores telefon. I standard opsætning er mail, kontakter, kalender og opgaver med. Hvis ikke dette ønskes kan dette fravælges.

Vi bliver til sidst bedt om at lave en pinkode til telefonen, når skærmen skal låses op. Dette er udelukkende på grund af sikkerhed, der da i e-mailsene kan være fortrolige firmaoplysninger. 

Din enhed er nu klar til at modtage mail og hvad du ellers har valgt at synkronisere på din enhed